Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Avasta 15. novembri filmivaliku huvitavaid leide

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Kaader filmist "Viimane perekond" | FOTO: PÖFF

LÄBI SILMA: PETER LINDBERGH

Moefotograafe on mitmeid ja nende seltskond on üpris värvikas. Üks legendaarsemaid nimesid on sakslane Peter Lindbergh, kelle piltidele jõuavad vaid vähesed õnnelikud. Moekino raames linastuva “Läbi silma: Peter Lindbergh” dokumentaalfilm räägib selle tuntud mehe teekonnast väikesest Saksa linnast suurde metropolide moelavade juurde. Lisaks saab vaataja vastuse küsimusele, miks on Lindbergh jäänud truuks ainult mustvalgetele fotodele.

PILETID SIIT

ÜLIKONNAS

Mille läbi kehtestada ennast karmis advokaatide maailmas eriti siis, kui ollakse transseksuaal? See on võitlus ühtekuuluvuse ja arvestamise eest, ükskõik milliste vahenditega. Üheks selliseks “vahendiks” on ülikond. Kuidas nii? Sest just see annab suguvahetanud noorukile selle kindlustunde, mis tal muidu kohe kindlasti puudu jääks. Ülikond saab osaks tema identiteedist ja olemusest, see läheb mööda klassikalisest moest ning annab teed hoopis millelegi suuremale ja sügavamale.

PILETID SIIT

LOOMA NAINE

Amparo visatakse nunnade kloostrist välja ning pärast seda kolib ta koju oma õe ja tolle mehe juurde Medellini linnas. Limbardo, kes ei suuda ennast kontrollida ning keda kardavad kõik, tunneb Amparo suhtes nii suurt tõmmet, et otsustab ta lõpuks ära röövida. Ühiskond vaatab seda pealt justkui mingit teatri etendust, kuna hirm Limbardo ees on sedavõrd meeletu. Tugeva sõnumiga ja mõjuv draamafilm Kolumbiast hoiab vaatajat enda haardes kuni lõpuni ning sealt edasi. Vägivald ei ole lahendus ja nii püüab ka filmi produtsent vähemalt anda lootuse, et sellest on tegelikult väljapääs.

PILETID SIIT

7:19 HOMMIKUL

Tavaline päev 1986. aasta Mexico Citys muutub äkitselt, kui linna raputab koletu maavärin. Kõik see haarab kaasa ka elanikud, kes nüüd betoonkamakate ja metalli prahi vahel ellu katsuvad jääda. See on kriitiline olukord, kus kaovad karakterite sotsiaalsed raamid ning põhifookusesse astub meisterlikult terav dialoog ja inimeste omavaheline suhtlus situatsioonis, mida enne pole keegi kogenud.

PILETID SIIT

MAA JA MERE VAHEL

Rasket lihashaigust põdeval poisil on vaid üks unistus: näha ülekõige veelkord merd, mis on vaevu tema nägemisulatusest väljas. Kahjuks aga ei ole tema eest hoolitseval emal rahalist võimalust (ja tegelikult ka tahet) poja soovunelmat täide viia. Aheldatuna voodisse, ei saa Alberto liikuda mitte kuskile, kuid unistus ja tahe näha kauaoodatud merd on siiski tugev ja seda hoolimata erinevatest takistustest, mida elu tema teele veeretab. “Maa ja mere vahel” räägib Alberto igapäevasest olukorrast ning tema elust ühes Kolumbia slummis, kuid eelkõige toob see film vaatajani ema ja poja vahelised suhted.

PILETID SIIT

NERUDA

Tšiili senaator Neruda satub suure tagakiusamise ohvriks pärast valitsuse kritiseerimist aastal 1948. Sellega hakkab eriti pingsalt tegelema politseiprefekt Oscar Peluchonneau, kellele on antud ülesanne Neruda vahi alla võtta. Kui Euroopasse jõuab jutt ühe poeedi räigest kiusamisest, annab see Nerudale hea võimaluse Peluchonneaule korralikult käkki keerata, et saada läbi selle tõeliseks kangelaseks ja legendiks. Intrigeeriv lugu külma sõja aegsest Tšiilist.

PILETID SIIT

VIIMANE PEREKOND

41. Poola filmide festivalil publikupreemia võitnud “Viimane perekond” on huvitav sisevaade tuntud kunstniku Zdzislaw Beksiński ellu ajavahemikul 1977 kuni 2005. Vaatajani tuuakse tema pere igapäev, mille tõelises keskmes on inimeste vahelised suhted Varssavi paneelmaja korteris, kus peale Zdislawi enda elavad veel tema naine Zofia ja voodihaiged ema ja ämm. Filmis näeme ka kunstniku neurootilist Briti muusika fännist poega Tomeki, kes on äsja kolinud omaette ning tegutseb muusiku ja diskorina. Suurepärase rolli Beksinskińa teinud Andrzej Seweryn on muuhulgas mänginud ka Spielbergi “Schindleri listis”.

PILETID SIIT

Tagasi üles