Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Milliseid filme tasuks kindlasti 23. novembril vaadata?

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
Kaader filmist "Vahepeatus" | FOTO: PÖFF

POLINA

Kaheksa aastane Polina elab 1990ndate aastate alguse Moskvas. Tagasihoidlikust perest pärit tüdruku unistuseks on juba väikesest saati olnud saada professionaalseks tantsijaks, et jõuda lõpuks välja Moskva Bolšoi teatri lavadele. Jõudes mainekasse Porzinski kooli, jääb Polina koheselt silma professorile endale. Suure pingutuse ja vaevaga jõuab tüdruk juba 18-aastaselt välja Moskva suurde teatrisse. Kohates seal andekat prantslast, muutub kogu Polina elu, kui ta õpib peale armastamise ära ka täiesti uue tantsuvormi. See on ühe noore tüdruku uskumatu rännak, millesse on põimitud nii edu kui ka pettekujulmad.

PILETID SIIT

76 MINUTIT JA 15 SEKUNDIT ABBAS KIAROSTAMIGA

1979. aasta Iraani revolutsiooni ajal lahkusid riigist mitmed tuntud inimesed, kuid mitte tema. Maineka režissööri Abbas Kiarostami edasine looming ongi olnud suures osas mõjutatud sellest samast otsusest jääda riiki elama ka pärast revolutsiooni. Tema tööd kirjeldavad paljuski Iraanis valitsevat filmikunsti olemust, kus kunst allub tsensuurile ja paljusid asju kinolinal näidata ei tohigi. Tegu on väga spetsiaalse seansiga, kus on samuti kohal filmi režissöör. “76 Minutit ja 15 sekundit Abbas Kiarostamiga” ees näidatakse ka Kiarostami lõpetamata lühifilmide hulka kuuluvat “Vii mind koju”, mida täies mahus näeb publik 2017. aasta Cannes’i filmifestivalil.

PILETID SIIT

SHORT MATTERS

Põnev ja parajalt eklektiline valik Euroopa filmiauhindade parima joonisfilmi auhinnale nomineeritud filmidest. Siia valikusse on pandud nii joonis-, dokumentaal- kui ka mängufilme. Siin need on.

Dissonants

Geniaalne muusik elab täiesti omaette enda sürreaalses maailmas. Ta mängib klaverit tühjale saalile. Ühel koledal päeval tema kujuteldav maailm laguneb ning siis vaatab vastu reaalsus. Muusik tahab ülekõige jagada muusikat tütrega, kuid tema ema selist asja ei luba.

Jooksja

Viis aastat tagasi pani ülemus firma kinni ning lasi lahti 300 töötajat. Esimesel päeval, kui ta jooksma läheb, satub ta ühega lahtilastututest kokku.

Meie keha

Eksperimentaalne lühifilm, milles näeb kõike: merd, mägesid ja taevast nende kahe vahel. Hundi poeg

Noor poiss Johnny õpib iidsete müüride vahel oma esimest valvekoera Rauda dresseerima. Kodukoht

“Kodukohas” on sõda ajakirjanduslike faktide asemel rohkem taustaks. Näeme ja kuuleme luulevormis, mis tunne see on, kui kodumaa on võitmatus konfliktis.

/ PÖFF

PILETID SIIT

TAAS TULEVIKKU

Manuela ja Olmo taasleiavad üksteist pärast viitteist aastat. Nüüd on neil see üks öö, üks hetk, et jagada seda tunnet ja aega üksteisega uuesti. Mõelda, sellele mis oleks võinud olla, lausuda seda, mida oleks saanud öelda. See on nostalgiline ja romantikast pakatav tagasivaade mälestustesse ja suurtesse tunnetesse. Väikesed detailid muutuvad suureks ja meenutused jõuavad taas minevikust kohale. Taasleitakse ja tunnetatakse seda aega, mis kunagi oli ja on nüüd selleks üheks hetkeks uuesti. Ainult hetkeks.

PILETID SIIT

VAHEPEATUS

Muriel ja Delphine Couline’i eelmine film “17 tüdrukut” oli oma iseloomult ja visuaalilt väga nauditav. “Vahepeatus” jätkab seda rada, minnes esteetiliselt aga veelgi kaugemale. Filmi fookuses on Lähis-Ida missioonilt tagasi pöörduvate sõdurite rühma dekompressioon ühes Küprose kuurordis. Kaks naissõdurit avastavad enese kahjuks, et naistevastane vägivald on meeste seas siiani moes ning igasugused teraapiad ning psühholoogilised sessioonid aitavad pigem kaasa olukorra lõplikule ja koledale finaalile. Filmi režissöörid on oskuslikult vastanduma pannud Küprose kuurorti ja distressis sõdurid.

PILETID SIIT

RAHVUSE SÜND

Seekord ei ole tegu 1915. aasta samanimelise filmiga, vaid hoopiski Nate Parkeri värske linateosega, mis Sundance’i filmifestivalil võitis lausa kaks auhinda. Loo keskmes on ori nimega Nat, kelle n-ö omanik rändab temaga mööda riiki, et Nat oma suurepärast jutlustaja oskust kasutaks orjade rahustamiseks terves riigis. Nat aga korraldab hoopis ülestõusu ja kogu värk läheb suures osas aia taha. Igal asjal on lõppude lõpuks oma hind.

PILETID SIIT

HÄRRA GÄNGSTER

Tõeline prantsuse komöödia klassika, mille peaosas Lino Ventura. Fernand Naudin annab oma lapsepõlve sõbrale tema surivoodil lubaduse kaitsta tema ärihuve ning ka kaunist tütart Patriciat. Mida aeg edasi, seda enam hakkab Fernand mõistma, et vana sõbra ärid ei ole sugugi nii puhtad ja legitiivsed, kui need alguses tundusid. Parajalt uudishimuliku notari ja ihukaitsja abil õnnestub Fernandil oma hääl maksma panna, kuid siis üllatab neid kõiki hoopis Patricia. Rohkelt tsiteeritud mõnusa dialoogiga linateos, mis pakub parajal hulgal nii pinget kui huumorit.

/ PÖFF

PILETID SIIT

Tagasi üles