Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Vali "Põhjusega mässajad" programmist oma lemmikfilm!

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: PÖFF

Põhi-, debüüt- ja Eesti filmide võistluse kõrval on PÖFFil esmakordselt kavas ka konkurss, mis kannab pealkirja „Põhjusega mässajad”. Siia on kokku kogutud filmikunsti äärealadele jäävad, eksperimentaalsema vormi või mässulisema sõnumi poolest silma paistvad linateosed. Konkursi võidufilmi valid ühes ülejäänud kinopublikuga just Sina.

Avasta PÖFFi programmi "Põhjusega mässajad" filme SIIT.

METSIKUD POISID

"Nagu palavikuline unenägu, kus Jean Cocteau ja Jean-Pierre Jeunet on saanud lapse, kes seejärel lavastab versiooni Pasolini „Salóst“, maitsestades seda näputäie Kubrickiga, kujutab „Metsikud poisid“ endast režissöör Bertrand Mandico julget ja provokatiivset filmidebüüti.

Pärast võika kuriteo kordasaatmist sunnitakse viit teismelist poissi asuma merereisile hollandlasest kapteni juhitud purjepaadis, lootes, et see aitab nende metsikust talitseda. Ei lähe aga kaua, kuni poisid kapteni mässu käigus kukutavad ja leiavad end kummaliselt üleloomulikuna tunduvalt saarelt. Haljendava ja viljaka taimestiku keskel satuvad poisid saare lummusesse ning nad rebitakse intriigide võrku, mis muudab neid igaveseks.

Mandico flirdib mitme eri teema, muuhulgas soolise poliitika, seksuaalsuse ja kolonialismiga, tehes seda karmi, kuid sürrealistliku must-valge operaatoritöö ja peaaegu koomiliselt avatud sümbolismi kaudu – näiteks suured falloslikud taimed, mille piimvalget vedelikku poisid imevad selleks, et ellu jääda. Filmi lustlik muretus seksuaalsete või fantaasiamaailma teemade vältimisse aitab tekitada pidevat energiat, muutes linateose püsivalt leidlikuks, vaimukaks ja samas ka – kogu selle kaose sees – mõtlikult juurdlevaks." — Laurence Boyce

JÄÄAUK

Filmi sündmused toimuvad moodsas maailmas, kus televisioon on asendanud reaalsuse. Vaataja usub televisiooni ja irdub teda ümbritsevast reaalsusest. Tänapäeval on igas kodus olemas televiisor, otsekui sümboolne virtuaalsuse reaalsuse jääauk.

Selle filmi tegevus leiab aset ühe päeva jooksul, kolmekuningapühal, mil paljud tõsi­usklikud venelased sukelduvad traditsiooniliselt läbi jäässe raiutud augu jääkülma vette. Uudistekanalid on kogunenud sündmuseid aktiivselt kajastama. Filmi peategelasteks on Oligarh, Kunstnik, Venemaa president ja Joodik.

KAS TE OLETE MU FILMI NÄINUD

""Kas olete mu filmi näinud?" on kaasahaarav ja mänguline essee filmide vaatamisest. Klipid enam kui 1000 filmistseenist ühinevad, rännates läbi Hollywoodi kuldajastu, briti klassikalise ja Itaalia neorealismi perioodi. Mis veel liigutavam, paljud neist on meie enda emotsionaalsed meenutused." — Javier Garcia Puerto

LOODUS VÕTAB TAGASI: ELU HÜLJATUD MAADEL

"„Loodus võtab tagasi: elu hüljatud maadel“ võtab luubi alla ühe küla, mis on kokkuvarisemise äärel ja asub mahajäetud alpi orus. Kirjeldades küla, mis üritab pääseda majanduslikust, demograafilisest ja kultuurilisest implosioonist, peegeldab see film samas ka inimkonna muutuvaid suhteid loodusega ja seda, kuidas kunagi moodsa ajastu tippudeks olnud paigad taanduvad ajapikku ajalooraamatutesse." — Laurence Boyce

NÄHA NAIST

"„Näha naist“ on ühe suhte õhuline ja emotsionaalne kroonika, mis jääb kaugele tavapärastest kinolina armastuslugudest. Film, mis koosneb säästetud hetkedest ja killustatud kujutistest ning on ülimalt emotsionaalne, ent samas segadusseajav." — Javier Garcia Puerto

ÜHE VÄIKESE FILMISTUUDIO TÕUS JA LANGUS

"„Ühe väikese filmistuudio tõus ja langus“ on üks peatükk „Série Noire“ tele-thriller’ite sarjast, kuid kasutades thriller’i õhukest struktuuri üksnes alibina, võtab see film endale vabaduse teha läbilõige produktsiooniprotsessis toimuvast koos kõigi sealsete egode, maaniate ja armukadedustega, tehnikute, lisatööliste ja varjus töötavate inimestega, samas kui peategelased üritavad meenutada Prantsuse kino hiilgeaega." — Javier Garcia Puetro

VÄIKE TULETIKUTÜDRUK

"Alejo Moguillansky on koos Mariano Llináse ja Matías Piñeiroga üks neist režissööridest, kes suudab koguda mõtisklusi ja emotsioone ning need imeliselt ühte köita." — Javier Garcia Puerto

FOTO: PÖFF

RIGA (TAKE ONE)

PÖFFi 2004. aastal väisanud Siegfriedi vabas stiilis kompositsioon kirest ja kaunitest kunstidest, visuaalselt lummav kinematograafiline džässlugu.

FOTO: PÖFF
Tagasi üles