Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Täna PÖFFil: "Kajakas" ehk kuidas sobituda lääne progressiivsuse ja ida konservatiivsuse vahele

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: PÖFF

Türgi režissöör ja stsenarist Erkan Tunç on katsetanud oma annet mitmes erinevas kunstivaldkonnas. Õppinud ülikoolis näidendite kirjutamist, alustas ta hoopiski luuletajana, kuid kirjutas samal ajal ka näidendi "Hajutatud ood", milles uuris legendaarse kirjaniku Yilmaz Güney elu. Pärast mitme sarja lavastamist Türgi televisioonis hakkas Tunç "Kajakat" arendama. See mängufilm on tema debüüt nii stsenaristi kui ka režissöörina.

Yakup (Onur Buldu) töötab valvurina väikeses kanafarmis Izmiri mägises Torbali piirkonnas. Ta on abielus endast palju noorema Medihaga (Sahra Şaş), nende elu on üsna üksluine ja peaaegu õnnetu. Yakupi ainus rõõm on lemmikjalgpallimeeskonnale kaasa elada, Mediha üritab reaalsusest põgeneda telekat vaadates.

Äsja abiellunud paarikese saabumine lööb aga nende sumbunud rutiini pea peale. Riza (Öner Erkan), kes hakkab talus abilisena tööle, ja tema naise Nurgül (Irem Sak) on peaaegu täielikult Yakupi ja Mediha vastandid. Liberaalsed ja kõigis küsimustes väga avatud paarike seab end kõrvalmajas sisse ning nende elu hakkab mõjutama ka Mediha ja Yakupi oma. Uued "läänelikud" trendid löövad traditsioonilise kasinuse ühtäkki kõikuma, klaustrofoobne keskkond sobib ideaalselt kangelastele oma tõeliste identiteetide paljastamiseks.

"Kajakas" žongleerib üsna vabalt eri žanridega, sisaldades nii draama, komöödia kui ka thriller’i elemente. Tunç kirjeldab delikaatselt tänapäeva Türgis tüüpilist konflikti lääne progressiivsuse ja ida konservatiivsuse vahel.

Kinopiletid: 

Tagasi üles