Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >

Täna PÖFFil:"Tuhk", kus Hiina neo-noir soolab allasurutud ihasid

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Saada vihje
FOTO: PÖFF

See põnev film Li Xiaofengilt asetub Hiina neo-noir’ide uue saagi kõige peenemate hulka – žanr, mis paistab olevat viimastel aastatel õitsema löönud iseseisvate hiina filmitegijate seas.

Sarnaselt Ameerika noir’le, mille hiilgeaeg oli 40–50-ndatel, vaatleb ka Hiina neo-noir kuritegevust ja korruptsiooni, mis varjab end uue aja heaolu taga. Film „Tuhk“ lisab noir’ kaubamärgiks saanud vereplekilisele meeleheitele tugeva doosi mehelikku šovinismi ja mahasurutud iha.

Ühest kinost leitakse laip. Juhtlõngad viitavad, et tegu võib olla karmi kohtumõistmisega, sest vägivaldse surma leidnud mees oli ka ise vägivaldne ja peksis oma naist. Mõrva uuriv politseinik kahtlustab surnud mehe töötavat poega terasetööstuses, kuid tal napib tõendeid noormehele süüdistuse esitamiseks. Õpingutes takerduv, kuid apla lugemusega poeg hakkab pidama ebatõenäolist kirjavahetust ühe meditsiinitudengiga. Neid tõmbab teineteise poole ühine kirg Tolstoi viimase raamatu „Ülestõusmine“ vastu ja Tolstoi loost tõstatunud romantiline küsimus, mille üks neist on kritseldanud kasutatud pehmekaanelise raamatu sisse. Kümme aastat hiljem leiavad kolm meest – nüüdseks küüniline ja karm politseinik, kuulus arst ja alandlik kuller – end taas mässituna keerulisse valede ja kahtlustuste võrku, kui teise mõrva mälestused ähvardavad ammused saladused päevavalgele tuua.

„Tuhk“ liigub paeluvalt mineviku ja oleviku vahel, jõudes peaaegu hallutsinatoorse finaalini. Film kinnitab lubadust, mis sai selgeks juba Li esimese mängufilmiga „Nezha“ (2014) – siin on tegu paljutõotava režissööriga.

Kinopiletid: 

Tagasi üles